۵ کاری که افراد موفق دنیا قبل از ساعت ۸ صبح انجام می‌دهند:


برخیزید و بدرخشید ! ساعات اولیه روز تبدیل به یکی از دوستان شما شده است. چه بخواهید،چه نخواهید،استفاده کردن از ساعات اولیه صبح، درست قبل از کار، شاید کلید زندگی و کار موفق باشد. درست است؛ سحرخیزی ویژگی مشترک مدیران، کارمندان و افراد موفق و با نفوذ دیگر شده است.
مارگارت تاچر هر روز صبح ساعت ۵ بیدار میشد، آرتور کاستلر ساعت ۴، رابرت ایگر (مدیرعامل دیزنی) ساعت ۴:۳۰ و ...

می‌دونم به چی فکر می‌کنید!!!
 شب ها بهتر کار می‌کنید...

به عقیده مجله اینک؛افرادسحرخیز حرفه ای تر و پر حاصل ترند. به اضافه، زندگی هدف داری نیز دارند و همین امر باعث داشتن انگیزه وشورو اشتیاق برای شروع کارشان نیز می‌شود.

■ ورزش
اغلب افرادی که هر روز تمرین می‌کنند، صبح ها تمرین می‌کنند. حالا می‌خواهد یوگای صبح باشد یا باشگاه بدنسازی. ورزش کردن قبل از کار، انرژی بیشتری به شما می‌دهد برای کار کردن در طول روز؛ هر کسی می‌تواند بعد از دمبل زدن ۶۰ کیلویی، پشت میز بنشیند و کارهای اداری را انجام دهد، اما حتی گرم کردن بدنتان برای شروع تمرین بعد از ساعات کاری خیلی بر روی تمرین‌تان تاثیر می‌گذارد.

حتی اگردوست نداریدصبحهابرای ورزش ، ساعت ۵و ۶ صبح بیدار شوید، حداقل ۱۵ دقیقه زودتر بیدارشوید و کمی حرکات کششی انجام دهید؛ کمک می‌کند بدن‌تان نرم تر و چابک تر باشد در طول روز.

■ نقشه روزتان را رسم کنید!
ازحداکثرظرفیت روزتان استفاده کنید؛ با رسم نقشه روزتان.نقشه روز یعنی امروز چه کارهایی باید انجام دهید و چه چیزها یی باید بدست آورید.اهداف و باید انجام دهیدهایتان است. 

سحرخیزی باعث می‌شود بتوانید فعالیت ‌هایتان را بهتراولیت بندی کنید.باذهن باز تر.اینکار حتی باعث می‌شود تا بتوانید مشکلات مسلسل شده تان را بهتر درهمان ساعات اولیه روز، بر روی برنامه روزانه تان حل کنید.
وقتی دارید برنامه ریزی روزانه تان را انجام دهید، سلامتی فکری تان فراموش نشود. بعد از سپری شدن وقت‌تان در ملاقاتهای چالش زا،برخورد بامشتری های منفی و یا تسفیه حساب های استرس زا حتما ۱۰دقیقه برای آرامش فکریتان برنامه بگذارید. یک قدم زدن دور میدان یا حتی یک مراقبه فعال میتو‌اندشما را از فرسود گی فکری رها کند.

■ صبحانه ی سالم بخورید!
همه ما میدانیم خروج ازخانه با یک لیوان چایی ویک معده خالی،چقدرباعث میشود ساعت ناهار دیر فرا برسد! خوب نیست، اصلا. این کار را باید حتما صبح زود انجام دهید، باک تان را با سوخت پر کنید و بعد به یک روزکاری بانهایت انرژی وارد شوید. اینکار باعث می‌شود فکرتان به چیزی که داریدکار می‌کنید متمرکز شود نه به معده خالی تان.
صبحانه صبح نه تنها برای سلامتی خوب است،بلکه میتواندباعث بهبود زندگی اجتماعیتان نیزشود. ۵ دقیقه بیشتر وقت بافرزندان،همسرتان بگذرانید برای روحیه هر دویتان برای طول روز خوب است.

■ تجسم
این روزها ما درباره ی سلامت جسمانیمان بیش ازحدصحبت میکنیم،امابعضی وقت ها سلامت فکریمان نادیده گرفته میشود. صبحها بهترین ساعات برای وقت گذاشتن برای فکر کردن، تجسم و مراقبه است. 

۱۰ دقیقه وقت بگذارید در صبح و روزتان را در ذهنتان مجسم کنید،موفقیت هایتان راتصویرسازی کنید.
حتی یک دقیقه تصویرسازی ذهنی و تفکر مثبت میتواند روحیه تان را و چشم انداز روزانه تان را برای یک روز پربار شارژ کند.

■ قورباغه را قورت دهید !
همه مان یک کار سخت در کار های روزانه مان داریم که دوست نداریم اصلا انجام دهیم اما باید انجام شود. این کار مانند قورت دادن قورباغه است ! این کار مانند خوره ذهنتان را مشغول می کند و تمام حواستان را بهش جلب می کند.

یک راهکارساده برای رهایی ازآن برای شما داریم:
بدترین کار روزانه تان را که دوست ندارید انجام دهیدهمان اول انجام دهید.درصبح زودبیشترین انرژی وفکر آزادراداریم، پس اولین کاری که بایدانجام دهیداینست که اول قورباغه را قورت دهید. 
اینکاررا که کردید شاهد آن خواهید بود به صورت نزولی به ترتیب ازسختتر به سبک ترخواهد آمد و در انتهای روز که انرژیتان در حال نزول است،حجم وسختی کارهای‌ تان نیز کم می‌شود و دیگراز خستگی های مفرط جسمی و فکری خبری نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.